14.-18.10.2024
Zdraví, nemoc, úraz
V ranním kruhu jsme si svěřovali své pocity, radosti i nepříjemnosti, povídali jsme si o prožitých chvílích a věnovali jsme se i tématu týdne. Děti popisovaly, jak se cítí, když jsou zdravé, nemocné nebo zraněné. Snažily se vcítit do pocitů dětí na obrázcích v různých situacích týkajících se našemu tématu. Protože se nám postupně vracely děti, které v minulém týdnu chyběly, opakovali jsme i části těla, detaily obličeje, názvy prstů, vnitřní soustavy těla a vývoj člověka. Také jsme využili jejich nedávné zkušenosti s nemocí a návštěvou lékařů. Povídali jsme si o rozdílu mezi nemocí a úrazem, jak nemocem a úrazům předcházet, jak je léčit a ošetřovat a jak se správně starat o zuby.
- logopedická cvičení (dechová cv., grafomotorika, artikulační cvičení), správná výslovnost hlásek
- školní zralost
- správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní
-zrakové vnímání – pracovních listech, Kimova hra (nadřazená, podřazená) a skládání puzzle
- rozvíjení matematických představ – geometrické tvary – představy z kaštanů, barvy, porovnávání a pravolevá orientaci
- rozvoj sluchového vnímání žáci rytmizovali názvy nemocí a úrazů
- hráli didaktické hry na sluchovou paměť a určovali první hlásku ve slovech
- rozvoj jemné motoriky si děti hrály se stavebnicemi s malými dílky
- zakončení psaného písmene E
- učíme se písmeno O, U
- začínáme psát číslovku tři
- VV – dýně – voskovky
- svícen ze sklenice
- středa- pyžamový den- společná snídaně, pohádky
- každý den v ranním kruhu řešíme a mluvíme o tom, jak se máme chovat ke kamarádům
- výuku jsme každodenně ukončovali hodnotícím kruhem
Báseň:
Kdo jí rajče, ředkvičky,
bude zdravý celičký.
Jablíčka a mrkvičku,
sním za malou chviličku.
Mému tělu dají sílu,
kousek najdu také v sýru.
Bonbóny mi babičko,
dávej jenom maličko.