16.-20.9.2024
Moje oblíbená hračka
téma tohoto týdne bylo: Moje oblíbená hračka. V ranním kruhu jsme si svěřovali své pocity, radosti i nepříjemnosti, povídali jsme si o prožitých chvílích a děti postupně představovaly své hračky. Mluvili jsme o hračkách, které bychom rádi měli i o těch, které již máme a jak jsme k nim přišli a také s čím a jak si nejraději hrajeme a kde máme své hračky uklizené.
- logopedická cvičení (dechová cvičení, cviky jazyka a úst, artikulační cvičení)
- správná výslovnost hlásek, žáci samostatně recitovali básničku „září“
- výuka v Kunratickém lese, kde jsme vypracovali pracovní list Houby (zrakové vnímání) - porovnávali jsme listy (předmatematické představy) a určovali jsme z jaké rostliny pocházejí. Pro rozvoj motoriky děti házely šiškami na cíl. Také jsme si stihli pohrát na lesním hřišti.
- správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní
- zrakové vnímání žáci rozvíjeli v pracovních listech Rybičky v moři, Kimovou hrou (na téma hračky), skládali puzzle a hráli didaktickou hru Kostka (zraková paměť).
- rozvíjení matematických představ – počítání podle barev a porovnávání hraček (malý/velký, největší/nejmenší).
- sluchového vnímání – rytmizace slova, didaktické hry (např. Mám doma... téma: hračky)
- určování první hlásky ve slovech
- tělesná výchova – procházka do okolí
- rozvoj jemné motoriky – stavebnice s malými dílky
- recitace říkanky s pohybem
- deklamovali jsme dny v týdnu
orientace v čase – včera, dnes, zítra
- vytleskávání – rytmus
- četba knížky na pokračování Jak to chodí v psí škole
- hodnotící kruh