23.-27.9.2024
Co najdeme v knížkách
V ranním kruhu jsme si svěřovali své pocity, jak jsme prožili víkend, večer či ráno a hodně jsme si povídali o knihách. Mluvili jsme o autorech knih, kdo je spisovatel, kdo ilustrátor, co je hřbet knihy, listy a strany, proč jsou strany číslované, ukazovali jsme si knihy pohádek, příběhy, komiksy, encyklopedie. Povídali jsme si, jak bychom se měli chovat ke knihám a co je to knihovna a knihkupectví.
- logopedická cvičení (dechová cvičení, cviky mluvidel, artikulační cvičení)
- recitaci slov a říkanek jsme dbali na správnou výslovnost hlásek.
- Jazýčková pohádka- ligopedie
- grafomotorika – děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní
- kreslení knih a vypracování pracovních listů
- zrakové vnímání žáci rozvíjeli pomocí pracovních karet z Klokanova kufru, Kimova hra (barevné pastelky)
- výroba záložky do vlastní knihy
- výroba vlastní knihy
- práce v centrech aktivit – skládání puzzle (nadřazená, podřazená), vlastní kniha, omalovánky knih
- čísla 1-5, porovnávání množství, rozměry a váhu knih a knihy jsme i počítali
- používáme na interaktivní tabuli program Kaminet
- časová orientaci včera – dnes – zítra
- rytmizace – dny v týdnu a slova z knih, hráli jsme didaktickou hru pro rozvoj sluchové diferenciace a hledali první hlásku ve slovech přečtených z knih
- sluchová paměť – zapamatování si vět z knih
- opětovná práce v centrech aktivit zaměřených na téma Kniha
- práce s knihami z knihovny, prohlížení a vyhledávání v nich dané obrázky a znak
- četba pohádky „O Červené Karkulce“ a rozebrali pohádku na kladné a záporné postavy, převyprávění pohádky podle obrázků
- výuku jsme ukončovali hodnotícím kruhem