23.-27.9.2024

Publikováno: 30. 9. 2024 Autor(ka): Lenka Houžvičková

Co najdeme v knížkách

V ranním kruhu jsme si svěřovali své pocity, jak jsme prožili víkend, večer či ráno a hodně jsme si povídali o knihách. Mluvili jsme o autorech knih, kdo je spisovatel, kdo ilustrátor, co je hřbet knihy, listy a strany, proč jsou strany číslované, ukazovali jsme si knihy pohádek, příběhy, komiksy, encyklopedie. Povídali jsme si, jak bychom se měli chovat ke knihám a co je to knihovna a knihkupectví.

- logopedická cvičení (dechová cvičení, cviky mluvidel, artikulační cvičení)

- recitaci slov a říkanek jsme dbali na správnou výslovnost hlásek.

- Jazýčková pohádka- ligopedie

- grafomotorika – děti trénovaly správný úchop psacích potřeb a polohu těla u psaní

- kreslení knih a vypracování pracovních listů

- zrakové vnímání žáci rozvíjeli pomocí pracovních karet z Klokanova kufru, Kimova hra      (barevné pastelky)

- výroba záložky do vlastní knihy

- výroba vlastní knihy

- práce v centrech aktivit – skládání puzzle (nadřazená, podřazená), vlastní kniha, omalovánky knih 

- čísla 1-5, porovnávání množství, rozměry a váhu knih a knihy jsme i počítali

- používáme na interaktivní tabuli program Kaminet

- časová orientaci včera – dnes – zítra

- rytmizace – dny v týdnu a slova z knih, hráli jsme didaktickou hru pro rozvoj sluchové diferenciace a hledali první hlásku ve slovech přečtených z knih

- sluchová paměť – zapamatování si vět z knih

- opětovná práce v centrech aktivit zaměřených na téma Kniha

- práce s knihami z knihovny, prohlížení a vyhledávání v nich dané obrázky a znak

- četba pohádky „O Červené Karkulce“ a rozebrali pohádku na kladné a záporné postavy, převyprávění pohádky podle obrázků

- výuku jsme ukončovali hodnotícím kruhem

 

 

Rychle k cíli