11. 3. 2020
Milé děti,
dnes máte za úkol seznámit se s písmenkem Č, které na vás čeká v učebnici na str. 60. Všichni jste šikovní a určitě si již dokážete sami přečíst úvodní básničku. Zvládli jste to? No výborně! Nyní v ní pastelkou označte všechna písmenka Č / č.
I pojmenování obrázků pro vás bude jistě hračkou. Slova si říkejte pomalu a přemýšlejte, zda je písmenko č na začátku, uprostřed či na konci slova.
Na čepičkách si procvičte čtení slabik a pojmenujte obrázky pod nimi. Obrázky spojte se slabikou, kterou ve slově slyšíte.
U žlutého balonku procvičujte čtení slov ve sloupečkách a pak podtrhněte slova, která patří k obrázkům. Máme to všíchni? Tak to je výborné! Čeká na vás vybarvení dalšího sluníčka do naší sbírky. Kolipak jsme jich už v učebnici nasbírali? Dokážete je spočítat?
V písankách na str. 9 si procvičte psaní dvojhlásky au/Au. Nebude to těžké, zvládneme to hned, neboť jsme se písmenka a - u učili psát spolu, nyní je jen spojíme. Nezapomeňte se hezky posadit, nohy zabořit do podlahy, narovnat záda i hlavu, správně uchopit pero a s písmenky si hezky lehce pohrát.
V matematice si ještě i dnešní den užijeme u indiánského kmene (učebnice str. 25). Bystré oko a Dlouhý vlas si nevědí rady s rozkladem čísel 10 a 9. Jistě jim všichni rádi pomůžete a rozklad napíšete do totemů.
Ve 2. cvičení nám zmizela znaménka + / - . Dokážete je doplnit? Ve 3. cvičení zkontrolujte správnost výpočtů a chyby opravte.
Indiánský náčelník si pořídil novou dýmku - určete počty jednotlivých geometrických tvarů, kterými je dýmky ozdobena a dýmku hezky vybarvěte, ať z ní má náčelník radost.
Posledním vašim dnešním úkolem je vybarvit tomahavky ve cvičení 5.
Na výlet kanoí po řece se vydáme až zítra. Po splnění všech úkolů si odpočiňte, ať máte na plavbu hodně síly. A nezapomeňte baštit vitamíny a dodržovat zásady hygieny.
Mějte se hezky a opatrujte se.
Zdravíme vás i vaše rodiče D.Živnová a S.Minaříková