20. 5. 2020

Publikováno: 20. 5. 2020

Ahojky naši milí prvňáčci!

Copak byste tomu řekli, kdybychom si dnes z papíru vyrobili malou lodičku. Všichni jste šikovní a proto věříme, že ji zvládnete. Pokud chcete, můžete si ji i hezky vybarvit. Hotovo? Fajn! Teď si na list papíru namalujte les, v něm potůček, který se vlévá do malé tůně.

Nyní si přečtěte následující básničku, podle ní obrázek domalujte a na potůček nalepte vyrobenou lodičku.

          Kampak pluje malá loďka?

          Unáší ji potůček!

          Už je vidět malá tůňka

          a z ní pije zajíček.

          Na obloze letí  labuť,

          míří někam do dálek.

Až budete mít obrázek dokončený, básničku si znovu přečtěte a všimněte si silně vyznačených hlásek. Ano, jsou to měkké souhlásky, které na nás čekají ve slabikáři na str. 86. Nejprve si prohlédněte, jak správně ď - ť – ň píšeme a prozkoumejte i obrázek a řekněte, co všechno na obrázku vidíme. Nezapomeňte vše nejen pojmenovat, ale i říci, zda se věc či osoba nachází vlevo, vpravo, vpředu, vzadu, uprostřed, vedle…..

Před obrázkem máme básničku. Tu si přečteme a při opakovaném čtení všechna ď – ť – ň pastelkou zakroužkujeme. Nakonec si ještě procvičíme čtení  slov pod obrázky u žlutého balonku.

písankách si dnes dokončíme str. 32. Všech 6 slov přepíšeme 1x psacím písmem.

matematice budeme nejprve ve cvičení 1. na str. 58 postupně červenou pastelkou vyznačovat čísla 16, 17, 18, 19 a 20 – správnou čárku obtáhni a číslici pod ní napiš.

Ve 2. cvičení spočítej počty prvků a jejich počet zapiš do příslušného čtverečku. Se všemi čtyřmi čísly budeme nyní pracovat ve cvičení 3., ve kterém budeme počty prvků zapisovat a porovnávat. Zbytek stránky dokončíme zítra.

Užijte si hezký den a opatrujte se.

Moc vás všechny zdraví vaše paní učitelky.

Rychle k cíli