25. 3. 2020

Publikováno: 25. 3. 2020

Moji milí,

moc vás obě zdravíme a v duchu jsme s vámi.

Jestlipak jste si dnes ve 12:30 hod. také zazpívali písničku Není nutno, není nutno, aby bylo přímo veselo ……..…..? My jsme se ke zpívajícímu národu také přidaly. Já (Dáša) jsem si k tomu hrála na klavír, manžel na kytaru a náš pejsek se lekl a do rytmu štěkal. U Minaříků se zpívalo také a kromě pejska se přidaly i kočky – mňaukaly ostošest. A jak to bylo u vás, také jste zpívali? Pokud ano, tak nám o tom nakreslete obrázek. Už teď se na něj těšíme.

A ještě něco důležitého. Poproste maminku o nějaké desky a všechny obrázky, které během zavření škol malujete, si do nich ukládejte. Až budeme moci do školy, tak si je prohlédneme a založíme do portfolií.

A jestlipak jste pomáhali mamince? Kamarádi (na str. 70 ve slabikáři) jsou také pracovití. Nejprve si prohlédni obrázky u žlutého balonku a nahlas si řekni, jakou činnost děti vykonávají. To pro vás jistě těžké nebude. Nyní spustíme pátrací akci, při které zjistíme jména těchto dětí. Jak? Přečti si postupně věty před obrázky. Pak se znovu na obrázky podívej  a vyhledej ten, na kterém se vaří večeře. Z celé věty víme, že kuchařem je Bořek. Do políčka pod obrázek napiš velké B (počáteční písmeno jména).  Stejným způsobem postupujte dále. Hotovo? Tak si vybarvíme sluníčko.

Pod tímto cvičením si ještě přečteme otázky a celými větami na ně ústně odpovíme. Pokud si je tam chcete napsat, můžete.

V písankách nyní dokončíme str. 16. Slova zvonek a mlýnek přepíšeme 2x (pomoc maminky při prvním přepisu je dovolena). Jména Pavel a Alena jednou obtáhneme a jednou za přeložení napíšeme. Na poslední řádek napiš své křestní jméno. Než začneš psát, nezapomeň na správné sezení. Slyšíš, kde máš tu nožku? A hlavu si také nemusíš podepírat rukou, ona ti neupadne. Tak můžeš začít, hezky se soustřeď a netlač na pero. Výborně!

A nyní si dáme svačinku a trochu si protáhneme tělíčka.

V matematice si dnes na str. 38 v 1. cvičení procvičíme pozornost a orientaci ve čtvercové síti.

Ve 2. až 4. cvičení doplníme čísla – v prvním sloupečku budeme sčítat, v ostatních pak odčítat.

A sčítání a odčítání si ještě zopakujeme pomocí číselné osy. Pamatuješ, jak jsme tyto příklady řešili ve škole?

Nápověda: 7 + 3 ….číslo 7 si červeně označíme na číselné ose, +3  červeně poskočíme o 3 políčka vpravo, číslo, ke kterému jsme se dostali dáme do modrého kolečka a výsledek dopíšeme do příkladu.

Nezapomeň: při +  se pohybujeme po číselné ose vpravo k číslům vyšším

                         při  -  se pohybujeme po číselné ose vlevo k číslům nižším

Zvládli jsme to? Já vím, že ano, neboť jste moji šikovní počtáři.

Teď si ještě vezmeme učebnici prvouky na str. 55. Prohlédni si obrázky jarních kytiček, určitě je všechny dobře znáš a ve škole jsme o nich už hovořili. Petrklíč máme i v písničce, tak ji můžeš mamince zazpívat: Vozilo se na jaře, tralalalala, slunce v zlatém kočáře ………..

No a teď nechte maminku odpočívat a sami si přečtěte veršované hádanky. Až je budete umět číst hezky plynule, tak hádanky můžete mamince dát. Správnou odpovědí jsou dvě jarní kytičky, které máte mezi obrázky.

Tak co zvládli jsme to? Výborně.

Obě vám přejeme hezký den a opatrujte se.

Hodně pozdravů vám i vašim rodičům posílají vaše paní učitelky

D.Živnová a S. Minaříková.

Rychle k cíli