27. 5. 2020
Dnešní den ve škole:
Dobrý den.
V ČJ jsme na str. 63 procvičovali hlasité a výrazné čtení a pracovali s textem - porozumění. Na str. 64 jsme si zopakovali slova se souhláskou ž a slova ze žlutého rámečku jsme opsali do sešitů.
Nově jsme poznali slabiky dě - tě - ně na str. 88.
V písankách jsme na str. 34 do článku Jaro dopisovali barvy do prvních 4 vět..
V matematice jsme plnili úkoly na str. 61. Část příkladů z cvičení 6 jsme přepsali a vypočítali do sešitů.
V prvouce jsme besedovali o domácích zvířatech, pojmenovávali jsme členy zvířecích rodin, přemýšleli jsme, proč je lidé začali chovat a jaký užitek z nich mají - učebnice str. 62.
Práce se nám dařila. Děti chválím za vzornou kázeň a respektování všech pokynů.
Učivo pro žáky, kteří pokračují v domácí výuce na čtvrtek 28. 5.:
V českém jazyce si na str. 88 přečteme úvodní říkanku a při opakovaném čtení v ní zakroužkujeme všechny slabiky dě - tě - ně. Prohlédneme si i obrázek a vlastními slovy ho popíšeme. Podíváme se i na písemnou a psací podobu slabik dě - tě - ně. Pozor! Musíme si uvědomit, že dě píšeme, ale hláskujeme ď - e, tě píšeme, ale hláskujeme ť - e, ně píšeme, ale hláskujeme ň - e.
- slovo dělo tedy vyhláskujeme ď - e - l - o
- slovo kotě tedy vyhláskujeme k - o -- ť - e
- slovo slůně tedy vyhláskujeme s - l - ů - ň - e
Dále budeme pracovat dle pokynů, které jsou dole na stránce - úkol číslo 2 a 3.
V písankách na str. 34 doplníme barvy do prvních 4 vět.
V matematice vypracujeme všechna cvičení na str. 61. Ve 4. cvičení si pozorně prohlédneme první obrázek a podle něj do obrázku vpravo tužkou dokreslíme chybějící prvky a pak ho vybarvíme.
Příklady v 6. cvičení přepisovat nebudeme a výsledky doplníme tužkou přímo do učebnice.
V prvouce se na str. 62 podíváme, která zvířata lidé chovají na statku, zamyslíme se nad tím, proč je lidé chovají, čím jsou jim užitečná a v čem jim mohou i pomoci. Naučíme se pojmenovávat členy zvířecí rodiny (samice - samec - mládě).
Všem vám přejeme hezké odpoledne.
Zdraví vás vaše paní učitelky