28. 4. 2020

Publikováno: 28. 4. 2020

Ahoj děti!

Ani nevíte, jak se mi dnes zastesklo, když jsem si otevřela slabikář na str. 79. Moc ráda bych si s vámi zazpívala nějakou pěknou písničku a k ní i zatančila. A tak jsem si alespoň sedla ke klavíru a zahrála si několik písniček, které jsme se spolu učili a vzpomínala jsem na vás.

Hraje i u vás doma někdo z rodiny (maminka, tatínek, sourozenec, babička, dědeček …..) na nějaký hudební nástroj? A chcete se naučit hrát i vy? Ano? To je dobře. I písnička a hudba vůbec dokáže člověka potěšit, rozveselit nebo pomůže zahnat smutek. Je to taková věrná kamarádka podobně jako knížka. A muzikanti, ti jsou panečku veselá parta! S nimi je vždy veselo!

My se na této 79. stránce v učebnici také setkáme s některými hudebními nástroji. A představte si, že několik hudebních nástrojů ve svém pojmenování ukrývá písmenko F. Patří mezi ně harfa, flétna, fujara, fagot.

Tak teď už se podívej na obrázky nahoře na stránce a pod nimi si přečti slova. Hotovo? Dobře, nyní se už můžeme pustit do čtení vypravování.

 No vidíš, já jsem ti říkala, že s muzikou je vždy veselo. Tak teď si článek přečti ještě jednou a při výslovnosti dbej na správné spojování předložek se jménem.

písankách  si nejprve dopíšeme poslední řádek na str. 25. Slabiku by si obtáhneme a pak ji dopíšeme na celý řádek. Na následující stránce máme slovo byt, to také obtáhneme a pak 2x na řádek napíšeme. Nezapomeň, že mezi slovy děláme mezery na 2 prsty. Stejným způsobem napíšeme ještě další 4 řádky (be  -  beran  -  bu  -  buben). Další část stránky dokončíme ve čtvrtek.

matematice dnes začneme se sčítáním do 20 bez přechodu desítky.  Budete-li pozorní, zjistíte, že to je velmi jednouduché:

  • +   1   =   2     ……….     11   +   1   =   12     a když sčítance vyměníme:        1   +   11   =   12
  • +   2   =   3     ……….    11   +   2   =   13     a když sčítance vyměníme:       2   +   11   =   13 
  • 2  +   3   =   5     ……….   12   +   3   =   15     a když sčítance vyměníme:       3   +   12   =   15
  • 4  +   5   =   9     ……….   14   +   5   =   19     a když sčítance vyměníme:       5   +   14   =   19

Všímáš si? 

  • v prvním sloupečku sčítáš jednotky  
  • ve druhém sloupečku sčítáš také jednotky (silně vytištěná čísla), ale k výsledku nesmíš zapomenout přičíst desítku z prvního sčítance

Nyní se podívej do učebnice na str. 49. Prohlédni si první sloupeček ve cvičení 1. Stejným způsobem vypočítej další 2 sloupečky.

Ve druhém cvičení na nás čekají ještě čtyři příklady, které nejen vypočítáme, ale i znázorníme na číselné ose.

A na závěr si procvičíme orientaci ve čtvercové síti dle daného programu. Až budete se 3. cvičením hotovi, zjistíte, že jak jsme pracovní část dnešního dne začínali písničkou, tak se i stejným způsobem rozloučíme.

Významný hudební skladatel  Ludvik van Beethoven říkával: „Kdo zpívá, nemyslí na zlé!“ A tak se rozběhněte za činnostmi, které vás těší, hezky radostně a s písničkou. Mějte krásný den a opatrujte se.

Vás i vaše rodiče zdraví vaše paní učitelky

D. Živnová a S. Minaříková

Rychle k cíli