31. 3. 2020
Ahoj děti!
Moc vás obě zdravíme a věříme, že i úkoly, které jsme vám na středu připravily, pro vás budou hračkou.
Tak pozor! Začínáme!
Ve slabikáři na str. 72 si nejprve procvičíme čtení slov ve sloupečkách u modrého balonku. Každý sloupeček si přečti alespoň 2x. A nyní se do čtení pustíme ještě jednou. Po přečtení každého sloupečku se podívej na slovo, které je psacím písmem napsáno pod ním. Stejné slovo vyhledej ve sloupečku a podtrhni ho libovolnou pastelkou.
U růžového balonku budeme pracovat s větami. Každou větu si nejprve přečti, za větu tužkou napiš číslo, které odpovídá počtu slov ve větě. A v každé větě podtrhni slovo, které vyjadřuje nějakou činnost. Už to máš? No výborně!
Tak se ještě pustíme do 1. cvičení na str. 73. Nejprve si přečti slova, která má napsaná na papíře kocourek Sam.
Nyní máme za úkol správně doplnit tato slova do vět. Jak? Tak dávej pozor, já ti poradím:
Přečti si první větu: Ája seje na záhon ________ . Na linku za větu udělej zelený puntík a slovo, které do věty paří podtrhni u Sama na papíře také zeleně.
Podobně doplň i ostatní věty, na každou použij jinou pastelku.
No vidíš! Krásně jsme to zvládli!
V písankách dnes dopíšeme str. 18. Slova hák a had vždy jednou obtáhneme a 2x napíšeme. Slova husa a hruška 3x přepíšeme – s prvním přepisem ti může pomoci maminka, další dva už jistě zvládneš sám. Tak teď už víš, co tě v písance dnes čeká – deset slov budeš mít hned. Tak aby se nám hezky psalo, uvolníme si prstíky.
Zřetelně si několikrát řekni : Sezobal nám vrabeček misku plnou zrníček.
Nyní říkanku přeříkej ještě 4x - nejprve si každou rukou do rytmu o sebe ťukej palci s ukazováčky,
- pak palci s prostředníčky,
- palci s prsteníčky
- a nakonec palci s malíčky.
Výborně! Ručky si protřep, hezky rovně se posaď, uvědom si, jak máš držet pero a můžeš se pustit do psaní.
Šlo to dobře, viď.
Tak teď si odpočiň – i ve škole máme přestávky.
V matematice na str. 40 se podívej na další geometrické těleso. Ano, je to koule. Prohlédni si obrázky, které tvar koule mají a do prostoru nad globus namaluj ještě 2 druhy ovoce nebo zeleniny, které jsou také kulaté.
A teď se podívej na vedlejší stránku. Postupně vypracuj všechna cvičení podle zadání v učebnici. Ve 3. cvičení dávej pozor, at´ si nepopleteš pojmy krychle (geometrické těleso v prostoru) a čtverec (geometrický tvar – část roviny).
Tak to je pro dnešek vše. Neboj, není to APRÍL ! Další úkoly budeme opravdu plnit až zítra.
Tak si dnešní den hezky užijte a buďte na sebe opatrní.
Hezké pozdravy vám i vašim rodičům posílají vaše paní učitelky
D. Živnová a S. Minaříková