4. 5. 2020

Publikováno: 4. 5. 2020

Milé děti!

Věříme, že pro vás dnešní úkoly těžké nebyly a že jste je lehce zvládly. A co nás čeká v úterý?

  • Nejprve si zahrajeme na vítr. Hezky se všichni ústy a nosem nadýchněte, na chviličku dech zadržte, a nyní na slabiku fííí lehce do dálky vydechujte, jako kdybyste chtěli svým dechem pohladit luční kvítí nebo pofoukat bolístku.
  • Nyní se znovu nadechneme a rozfoukneme chmýří pampelišek.
  • A ještě jednou se nadechneme a pořádně foukneme do hromady listí.

A teď si hezky zřetelně přeříkej:

Fouká vítr, fouká, potichu si brouká.

Zpívá stromům písničku, pocuchá jim hlavičku.

Říkanku si zkus říci na jeden dech.

Povedlo se? Tak si ji na jedno nadechnutí řekni 2x - nezapomínej za zřetelnou výslovnost.

A víte, co všechno vítr umí? Ano, umí nám být příjemný, když za parného léta lehce profukuje, umí být i užitečný – pohání větrné elektrárny, lodě a těžko si bez něj dovedeme představit pouštění draků. Dovede však i okolo nás vše ničit a ohrožovat život.

Ve slabikáři na str. 80 máme u modrého balónku tři sloupečky slov. Pozorně si je přečtěte a slova, která nám vyjadřují, co vítr dělá, podtrhněte.

U růžového balónku si procvičte čtení článku Flíček. Zítra budeme s tímto příběhem dál pracovat.

písankách nás čeká dokončení 27. stránky. Tak si otevři sešit, hezky rovně se posaď, uvědom si, jak máš držet pero a přečti si první slovo Bobek. Pečlivě si ho obtáhni a na řádek ho ještě 2x napiš. Dále nás čeká řádek slabik – první dvě obtáhni a slabiky dopiš do konce řádku. Na závěr jméno Bára přepíšeme psacími písmeny 3x.

Máš-li možnost a chuť, můžeš ještě hledat ztracené písmenko a doplňovat ho do slov na odkazu:

https://skolakov.eu/cesky-jazyk/1-trida/budu-dobre-cist/hlaska-a-pismeno-P/doplnujeme-slova/cviceni.html

matematice si dnes na str. 51 ve cvičení 1. až 5. procvičíme sčítání a odčítání.

A ještě se podíváme na str. 54 – zde si připomeneme kvádr (geometrické těleso), podíváme se, které předměty v našem okolí mají tvar kvádru, a to nejen ty v naší učebnici, ale i u vás doma, nebo když se podíváš z okna. Na papír několik takových předmětů namaluj a přidej si ho do desek, kam si úkoly zadávané na volné listy papíru ukládáš.

Nakonec si ještě prohlédni stavby z kvádrů ve 2. cvičení a zapiš, kolik jich bylo na stavbu potřeba.

A to už je opravdu vše!

Mějte hezký den a opatrujte se!

Vás i vaše rodiče zdraví vaše paní učitelky

D. Živnová a S. Minaříková

Rychle k cíli