4. 5. 2020
Milé děti!
Věříme, že pro vás dnešní úkoly těžké nebyly a že jste je lehce zvládly. A co nás čeká v úterý?
- Nejprve si zahrajeme na vítr. Hezky se všichni ústy a nosem nadýchněte, na chviličku dech zadržte, a nyní na slabiku fííí lehce do dálky vydechujte, jako kdybyste chtěli svým dechem pohladit luční kvítí nebo pofoukat bolístku.
- Nyní se znovu nadechneme a rozfoukneme chmýří pampelišek.
- A ještě jednou se nadechneme a pořádně foukneme do hromady listí.
A teď si hezky zřetelně přeříkej:
Fouká vítr, fouká, potichu si brouká.
Zpívá stromům písničku, pocuchá jim hlavičku.
Říkanku si zkus říci na jeden dech.
Povedlo se? Tak si ji na jedno nadechnutí řekni 2x - nezapomínej za zřetelnou výslovnost.
A víte, co všechno vítr umí? Ano, umí nám být příjemný, když za parného léta lehce profukuje, umí být i užitečný – pohání větrné elektrárny, lodě a těžko si bez něj dovedeme představit pouštění draků. Dovede však i okolo nás vše ničit a ohrožovat život.
Ve slabikáři na str. 80 máme u modrého balónku tři sloupečky slov. Pozorně si je přečtěte a slova, která nám vyjadřují, co vítr dělá, podtrhněte.
U růžového balónku si procvičte čtení článku Flíček. Zítra budeme s tímto příběhem dál pracovat.
V písankách nás čeká dokončení 27. stránky. Tak si otevři sešit, hezky rovně se posaď, uvědom si, jak máš držet pero a přečti si první slovo Bobek. Pečlivě si ho obtáhni a na řádek ho ještě 2x napiš. Dále nás čeká řádek slabik Bá – první dvě obtáhni a slabiky dopiš do konce řádku. Na závěr jméno Bára přepíšeme psacími písmeny 3x.
Máš-li možnost a chuť, můžeš ještě hledat ztracené písmenko a doplňovat ho do slov na odkazu:
V matematice si dnes na str. 51 ve cvičení 1. až 5. procvičíme sčítání a odčítání.
A ještě se podíváme na str. 54 – zde si připomeneme kvádr (geometrické těleso), podíváme se, které předměty v našem okolí mají tvar kvádru, a to nejen ty v naší učebnici, ale i u vás doma, nebo když se podíváš z okna. Na papír několik takových předmětů namaluj a přidej si ho do desek, kam si úkoly zadávané na volné listy papíru ukládáš.
Nakonec si ještě prohlédni stavby z kvádrů ve 2. cvičení a zapiš, kolik jich bylo na stavbu potřeba.
A to už je opravdu vše!
Mějte hezký den a opatrujte se!
Vás i vaše rodiče zdraví vaše paní učitelky
D. Živnová a S. Minaříková