15. 6. 2020
Dobré ráno, milé děti,
máme tu předposlední týden tohoto školního roku. To nám to letos rychle uteklo!
Tento týden ještě dokončíme několik důležitých věcí a v příštím týdnu si už jenom zopakujeme a vyrobíme pomůcku na prázdniny.
MATEMATIKA
PS: s.33/cv.1 - zopakuj si násobky 5,6,7 a z řad vyškrtej čísla, která tam neptaří
PS: s.33/cv.2 - najdi takové číslo, kterým můžeš dělit tak, aby ti nezbyl žádný zbytek (jsou to tedy příklady na dělení z násobilky, které už dobře znáš)
PS:s.33/cv.4 - přečti si úlohu, uvědom si kolik dní má jeden týden? Poté zapiš příklad a odpověď.
PS: s.33/cv.6 - zapiš příklad a jednu odpověď (na druhou si odpověz ústně)
PS: s.33/cv.5 a cv. 7 - vypočítej příklady
POMŮCKA PRO DĚLENÍ SE ZBYTKEM - podívej se na přiložený obrázek s řady násobků. Při počítání si všimni, jakým číslem dělíš, a poté v řadě jeho násobků najdi JEMU NEJBLIŽŠÍ, ALE MENŠÍ NÁSOBEK. Nyní pracuj s příkladem, který znáš a rozdíl mezi číslem původním a tím, co si vypůjčíme z násobků je vlastně zbytek.
př.: 24:7= 3 a zb.3
násobky sedmi: 7,14,21,28 ......nejbližší, ale menší násobek je číslo 21, proto počítám 21 : 7 = 3 a zbytek jsou 3 protože (24-21 =3)
ČESKÝ JAZYK
- zopakuj si co jsou to slovesa a zkus je vyhledat v textu
PS: s.18/cv.9 - vyhledej ukrytá slovesa, podtrhni je a zapiš počet do okének
Co všechno umíme určit u sloves? O_ _ _ _ ? Č _ _ _ _ ? a Č_ _. Znovu připomenout si můžeš tady (způsobu se nelekej, to se budeme učit až příští rok). Procvičit si můžeš zde
U: s. 119/cv.8 - ve větách vyhledej slovesa
- opiš je do malého sešitu pod sebe a urči u nich vše, co už umíš
ČTENÍ
- přečti si další alespoň 2 stránky ze své rozečtené knihy a odpověz na otázky:
1) Kterou postavou z knihy bys chtěl/chtěla být? A Proč?
2) Zahraj si na autora knihy a vymysli příběhu jiný název.
Na otázky odpověz do kulturního deníku, na pracovní list nebo na papír.
Přeji vám krásný den.
Andrea Lošková