19. 3. 2020

Publikováno: 18. 3. 2020

Moji milí žáčci,

Dnes zadávám jeden veliký úkol, ale nebojte se zvládneme to!

V tomto zadání si zopakuješ a procvičíš čtení, psaní, počítání a hlavně pády a slovní druhy.

Zítra už úkol nedám, abyste měli čas si to rozložit třeba i na víkend a pilně vypracovat, včetně pomůcky. Přečíst si to musíš určitě dnes i zítra a k tomu vypracuj vždy jednu část (M/ČJ) 

POTŘEBUJEŠ: čítanku, penál, 2 bílé papíry, nůžky

Část - ČJ

  • zopakuj si pády a pádové otázky ( Pokud je neumíš zpaměti, použij U: s.90 – tabulka)
  • otevři si wordový soubor a vyrob si pomůcku – zahraj si s ní hry podle popisu
  • Čítanka str. 52 – PASÁČEK, pozorně si přečti pohádku (Kdo čte pomalu, požádá rodiče, aby mu pohádku přečetli celou, a poté si přečte sám, alespoň první odstavec nahlas a zítra zase kousek)
  • zkus si odpovědět na otázky 1, 2 a 4 na str.53
  • nyní odpovídej písemně na otázky, které se týkají pohádky (otázky mohou pokládat rodiče a vy jim odpovídejte podle pohádky). Zkus odpovídat pouze jedním slovem.
  • na papír si napiš pod sebe čísla 1 – 7 a ke každému číslu napiš správný tvar slova, kterým odpovíš na otázku (správné odpovědi vkládám do sekce AKTUALITY)
  1. KDO (CO) VYSTUPOVAL V POHÁDCE?
  2. (BEZ KOHO) BEZ ČEHO BY NEMOHL ŽÍT PASÁČEK NA ZÁMKU?
  3. KOMU (ČEMU) DÁVAL PAN KRÁL OTÁZKY?
  4. (KOHO) CO NAMALOVAL PASÁČEK NA PAPÍR?
  5. JAK OSLOVIL PASÁČEK PANA KRÁLE? (odpověď nejdeš v druhém odstavci)
  6. O KOM (O ČEM) BYLA POHÁDKA,  (V KOM) V ČEM JE DÉMANTOVÁ HORA?
  7. S KÝM (S ČÍM) MOHL PASÁČEK PŘEBÝVAT V ZÁMKU? 

Teď se zamysli, jakým slovním druhem jsou vlastně všechny tvé odpovědi? 

  • tyto otázky můžete vyzkoušet i na jiných pohádkách, které dobře znáte – zkuste se teď naopak ptát vy rodičů (př.: O Červené Karkulce – Kdo/co šel do lesa? Bez čeho nemohla Karkulka odejít za babičkou? (bez košíčku)…
  • pro inspiraci vkládám další nápady
  • Doufám, že to nepleteš jako Hurvínek, odpočiň si a připomeň si jeho příběh. Vyskloňuj správně slovo pasáček (3 odpovědi máš již z pohádky, doplň tedy do sloupečku vedle zbylé pády tohoto slova)
  • pády můžete dále procvičovat zde 

Část - M

  • Přečti si text PASÁČEK (čítanka str. 52)
  • V textu se ptali: Kolik vteřin má věčnost? Já se ptám: Kolik vteřin má jedna minuta? Odpověz si nahlas a zopakuj si hodiny
  • Vypiš z textu všechny číslovky (Kolikátý slovní druh je to v pořadí? Co to jsou číslovky? Určují nám nějaký počet, pořadí – můžu se zeptat Kolik? Kolikátý? Kolikerý? ) (správné odpovědi – viz aktuality)
  • Vymysli, co nejvíce příkladů s těmito číslovkami, zapiš je a vypočítej (př.: 100 + 3, 3 x 2,..) Zkus vymyslet i příklad se závorkami př.: 100 - (2x3) =

SLOVNÍ ÚLOHA:

Pasáček měl na pastvě celkem 72 kusů dobytku. O víkendu mu však 36 kusů uteklo. Kolik kusů dobytku mu na pastvě zůstalo?

  • Budeš sčítat nebo odčítat? Příklad zapiš pod sebe a vypočítej. Poté napiš správnou odpověď .

VLASTNÍ ÚLOHA

  • Zkus vymyslet svojí vlastní úlohu s těmito údaji:
  • pasáček
  • krav 190
  • telat 14
  • Zvířat celkem?

Tentokrát však zapiš zadání úlohy a nechej ho někomu vypočítat.

RODIČE PROSÍM O UZPŮSOBENÍ A ZHODNOCENÍ PRÁCE. Nemusíte dělat vše. Opět platí, že pracujete dle svých možností (výbírejte, zkracujte, přeskakujte, tak jak uznáte za vhodné).

Přeji všem hodně zdraví a pokud možno také pohodu. 

A.Lošková 

Přiložené soubory ke stažení

Rychle k cíli