23.3.2020
Good morning my dears! Dobré ráno moji drazí!
Jaký jste měli víkend? Doufám, že jste si trošku odpočinuli a načerpali novou energii.
Venku je to samé překvapení, chvilku sluníčko a potom zase sníh, alespoň se při pohledu z okna nenudíme.
Dnes nás čeká od každého něco. Pustíme se do toho a brzy máme hotovo.
POTŘEBUJEŠ: AJ -pracovní sešit, ČJ – pracovní sešit, penál a papír
ANGLIČTINA
- Zopakuj si názvy místností a slovní zásobu (případně U: s.36) ROOMS
- PS: s.58 – Quzzy´s questions:
- Dokážeš říct slovíčka na obrázku? Řekni si je nahlas + napiš pod obrázek
- Spoj názvy místností s obrázkem
- Podle obrázků spoj roztrhané věty. NEZAPOMEŇ, CO ZNAMENAJÍ PŘEDLOŽKY: On = na IN = v UNDER = pod
- Na volný papír si namaluj obrázek podle instrukcí:
Big brown table.
Two black chairs.
One small bookcase.
White cat is under the chair.
Brown dog is on the table.
Red car is in the bookcase.
MATEMATIKA
- Na volný papír opiš a doplň číselné řady:
900, 910, , 930, , 950, , , , 990, 1000.
885, 886, , , 889, , 991, , 993, , .
450, 451, , , 454, , 456, 457, , 459 , .
82 , , 86, 88 , , 92, 94, , 98, 100.
21, 23, , 27, , 31, 33, 35, , , 41, 43, ,47.
- Čísla z posledních dvou řad si znovu opiš a zaokrouhli je na desítky
POZOR: Čísla, která končí na 0,1,2,3,4, zaokrouhlujeme směrem dolů.
Čísla, která končí na 5,6,7,8,9 zaokrouhlujeme směrem nahoru.
- procvič si ZAOKROUHLOVÁNÍ
TĚLOCVIK
- rozhýbej své tělíčko na písničku GUMMY BEAR - Co to asi znamená v angličtině?
ČESKÝ JAZYK
- na volný papír si napiš pod sebe vyjm.slova, na která jsem já v řadě zapomněla: SYTÝ, SYROVÝ, SYCHRAVÝ, USYCHAT, SÝKORA, SYČET,SYPAT
- řekni si nahlas jakým slovním druhem jsou vypsaná slova? Co všechno umíš určit u podstatných jmen? (rod, číslo a pád)
- Ke každému slovu vedle napiš a urči kategorie tak, jak jsme se je učili
Př.: syn: č.j, r. muž.živ., pád 1.
NEZAPOMĚŇ: životnost a neživotnost se určuje pouze u mužského rodu!
Použij tvar slova v 1. a 4. pádě
př: Kdo/co? SYN Vidím koho/co? SYNA
Pokud se tvar slova změní = životný
Pokud se tvar slova nezmění = neživotný (1.Kdo/Co? STROM, 4. Koho/co? STROM)
- PS: s.14/cv.4 – doplň slova z nabídky s ostatními slovy si řekni nahlas věty
POZOR: pil (=pil vodu) x pyl (žlutý prášek na květině)
Sípal (= těžce se nadechovat) x sypal (=cukr na buchtu)
Upiloval (pilníkem) x opylovat (=včela opyluje květ)
- V tomto cvičení dále vyhledej všechna podstatná jména a pastelkou je rovně podtrhni
PS: s.14/cv.5 (správné odpovědi vkládám do aktualit)
PS: s.14/cv.6
MÁME HOTOVO :)
Mějte se hezky a zítra se zase budu těšit. AL