23.3.2020

Publikováno: 22. 3. 2020

Good morning my dears! Dobré ráno moji drazí!

Jaký jste měli víkend? Doufám, že jste si trošku odpočinuli a načerpali novou energii.

Venku je to samé překvapení, chvilku sluníčko a potom zase sníh, alespoň se při pohledu z okna nenudíme.

Dnes nás čeká od každého něco. Pustíme se do toho a brzy máme hotovo.

POTŘEBUJEŠ: AJ -pracovní sešit, ČJ – pracovní sešit, penál a papír

 

ANGLIČTINA

  • Zopakuj si názvy místností a slovní zásobu (případně U: s.36) ROOMS
  • PS: s.58 – Quzzy´s questions:
  • Dokážeš říct slovíčka na obrázku? Řekni si je nahlas + napiš pod obrázek
  • Spoj názvy místností s obrázkem 
  • Podle obrázků spoj roztrhané věty. NEZAPOMEŇ, CO ZNAMENAJÍ PŘEDLOŽKY:  On = na     IN = v     UNDER = pod
  • Na volný papír si namaluj obrázek podle instrukcí:

Big brown table.

Two black chairs.

One small bookcase.

White cat is under the chair.

Brown dog is on the table.

Red car is in the bookcase.

 

MATEMATIKA

  • Na volný papír opiš a doplň číselné řady:

900, 910,          , 930,         , 950,        ,          ,       , 990, 1000.

885, 886,         ,        , 889,        , 991,           , 993,        ,         .

450, 451,        ,         , 454,        , 456, 457,           , 459 ,         .

82 ,     , 86, 88 ,   , 92, 94,    , 98, 100.

21, 23,      , 27,       , 31, 33, 35,   ,    , 41, 43,     ,47.

  • Čísla z posledních dvou řad si znovu opiš a zaokrouhli je na desítky 

           POZOR: Čísla, která končí na 0,1,2,3,4, zaokrouhlujeme směrem dolů.

                        Čísla, která končí na 5,6,7,8,9 zaokrouhlujeme směrem nahoru.

- procvič si ZAOKROUHLOVÁNÍ

 TĚLOCVIK 

- rozhýbej své tělíčko na písničku GUMMY BEAR - Co to asi znamená v angličtině? 

ČESKÝ JAZYK

  • na volný papír si napiš pod sebe vyjm.slova, na která jsem já v řadě zapomněla: SYTÝ, SYROVÝ, SYCHRAVÝ, USYCHAT, SÝKORA, SYČET,SYPAT

         - řekni si nahlas jakým slovním druhem jsou vypsaná slova? Co všechno umíš určit u podstatných jmen? (rod, číslo a pád)

  • Ke každému slovu vedle napiš a urči kategorie tak, jak jsme se je učili

           Př.: syn: č.j, r. muž.živ., pád 1.

           NEZAPOMĚŇ: životnost a neživotnost se určuje pouze u mužského rodu!

          Použij tvar slova v 1. a 4. pádě 

          př: Kdo/co?   SYN                      Vidím koho/co?  SYNA

Pokud se tvar slova změní = životný

Pokud se tvar slova nezmění = neživotný (1.Kdo/Co? STROM, 4. Koho/co? STROM)

  • PS: s.14/cv.4 – doplň slova z nabídky s ostatními slovy si řekni nahlas věty

POZOR: pil (=pil vodu) x pyl (žlutý prášek na květině)

              Sípal (= těžce se nadechovat) x sypal (=cukr na buchtu)

              Upiloval (pilníkem) x opylovat (=včela opyluje květ)

  • V tomto cvičení dále vyhledej všechna podstatná jména a pastelkou je rovně podtrhni

PS: s.14/cv.5 (správné odpovědi vkládám do aktualit)

PS: s.14/cv.6

MÁME HOTOVO :) 

Mějte se hezky a zítra se zase budu těšit. AL 

Rychle k cíli