24.1.2020

Publikováno: 24. 1. 2020

Dobrý den,

tento týden jsme věnovali procvičování probíraného učiva a také nové látce. V matematice nás moc baví a jde nám zaokrouhlování na desítky. Začali jsme písemně sčítat pod sebou, což je také zábava (zatím pouze bez přechodu přes základ). Někdo stále loví v paměti násobilkové řady, které ho zdržují při počítání. Je potřeba je umět rychle a dokázat si pomoci, alespoň ukazováním násobků na prstech. Problémy činí především násobky devíti a stále příklady typu: 6x7/ 6:6. Budu tedy průběžně zkoušet násobilku a vyjmenovaná slova, abychom je nezapomínali. 

     V opisu vět jsme se již trošku zlepšili, ale pořád nemáme zafixované některé výjimky ve vyjm.slovech (př.: lískový keř, mlít kávu, blízká vesnice, železný plíšek..). Významy slov si stále vysvětlujeme, malujeme, předvádíme i pantomimou, pokud je to možné :), aby nám v hlavě lépe utkvěly. 

     V PRV jsme krásně probrali celé téma neživé přírody a nyní kreativně pracujeme na našem projektu: Pomáháme životnímu prostředí. Zasadili jsme si ve třídě žaludy, kaštany, bukvice a každý se o své potencionální stromečky vzorně stará. Dále jsme třídili odpad a snažíme si vytvořit recyklovaný papír. Ke koloběhu vody jsme si vytvořili pěknou pomůcku, kterou budu přes víkend laminovat, aby dětem vydržela. V rámci domácí přípravy si má každý najít informace k tématu, který si vybral (voda, vzduch, půda, rostliny, živočichové..jak jim můžeme pomáhat a proč jsou nám tyto části přírody užitečné). Informace mohou být zápisky, výstřižky z novin, časopisů, obrázky i zajímavé knihy. 

 

Přeji Vám odpočinkový víkend A.L. 

 

Rychle k cíli