6.4.2020
Krásný sluníčkový den,
doufám, že jste načerpali novou energii na čerstvém vzduchu a že jste také trošku provětrali hlavičky.
V ČJ v učebnici přeskočíme 2 kapitoly (Tábornická, Hravá) k těm se vrátíme společně ve škole. Nyní se přesuneme na kapitolu ROSTLINNÁ na str.124, kde nás čeká další slovní druh PŘÍDAVNÁ JMÉNA. Vzpomeňte si, že jsme si o nich ve škole už povídali a to, když jsem vám popisovala, jaký je Lajka a nebo jsem vám malovala na tabuli kohouta a vy jste říkali, jaký je - jak vypadá. Uvidíte, že je už umíte a nebude to těžké.
ČESKÝ JAZYK
U: s.124 - ROSTLINNÁ
- přečtěte si pěkně nahlas kapitolu - Pšenice
- připomeň si: Co to ta pšenice je? Co se z ní vyrábí? A kam patří do zeleniny/ovoce/hosp.plodin?
- s.125/cv.5 - ústně si projděte celé cvičení a na závěr si přečtěte pro připomenutí oranžovou tabulku
- vyhledej všechna přídavná jména: pomoz si otázkami: Jaký? Který? Čí?
- z podstatných jmen zkuste vytvořit přídavná jména podle vzoru - neprve si prohlédněte obrázky
- vyber si jednu svojí oblíbenou postavu a na papír o ní napiš 10 přídavných jmen
př.: Krteček - Zeptám se: Jaký je? roztomilý, černý, nemluvný, malý, dětský, zvířecí, legrační, kamarádský
Čí je krteček? Milerův
MATEMATIKA
- vypočítej zpaměti tyto příklady (ústně)
- podle toho jaký ti výjde výsledek, tolikrát provedeš daný cvik
5x0 = kliků
36:9 = výskoků
7x4= dřepů
81:9 = zaskákej si panáka
72:9= sklapovačky
100:10 = žabák s výskokem
PS: s.36 - vypracuj cv. 4, 5 a 6 (šedé a bílé sloupečky)
- procvič si počty jiným způsobem na penězích
Volání na Skypu platí podle posledního rozpisu a to v pondělí, výjmečně ve čtvrtek (v pátek je svátek) a ve středu, kdo má zájem s paní uč. Smažíkovou AJ.
Mějte se krásně. Zdraví vás paní uč. Andrea Lošková