Domácí výuka - 26. 5.
Dobrý den.
Rozvrh na zítra je Čj, M, Hv, Aj. Čtenářský deník na čtvrtek - název knihy co čteš, autora, obsah, hlavní postavy, tvůj názor!
Dnešní látka pro žáky na online výuce:
1. h. - Čj - skladební dvojice, přídavná jména
Napiš: Kůň - skákat, maminka - péct - vytvoř věty a vyznač skladební dvojice, každý ze členů rozšiř o další slovo, příklad: pes - štěkat (Velký pes štěkal na pošťáka.)
Napiš: Vysoký a silný muž pokácel pět mohutných stromů. Vyznač všechny skladební dvojice.
Přídavná jména nám říkají, jaká jsou podstatná jména, zjišťujeme vlastnosti podstatných jmen. Ptáme se otázkami: Jaký, jaká, jaké? Který, která, které? Čí? Například: Starý žebřík se zlomil. Ptáme se: Jaký žebřík? Odpovídáme: Starý žebřík. Jedná se tedy o přídavné jméno.
Napiš: babička, slon, květina - ke každému podstatnému jménu vymysli 10 vhodných přídavných jmen
Přídavná jména se také skloňují, tzn. mění svůj tvar - čerstvý, čerstvého, čerstvému atp.
Napiš si: Děravý pytel. Slovní spojení vyskloňuj ve všech pádech.
2. h. - M - sčítání a odčítání typu 391 + 9, 105 - 7
Napiš si příklady a vypočítej je:
431 + 9
797 + 3
96 + 7
395 + 8
369 + _ = 378
197 + _ = 203
598 + _ = 604
234 + 8
98 + 5
188 + 3
_________________
100 - 4
200 - 4
106 - _ = 98
208 - _ = 199
142 - _ = 133
802 - _ = 793
104 - _ = 97
1000 - 8
208 - 9
584 - 4
3. h. - Prv - učebnice - přečíst strany 34 - 35, pošli fotografii květiny, kterou jsi měl/a včera najít a vylisovat
4. h. - čítanka str. 132 - 133 - napiš mi, jaké dobré skutky jsi ty někdy udělal/a pro druhé lidi nebo pro zvířata.
Hotovou práci pošli na mail.
JH