Domácí výuka - 26. 5.

Publikováno: 26. 5. 2020 Autor(ka): Jaroslav Hrouda

Dobrý den.

Rozvrh na zítra je Čj, M, Hv, Aj. Čtenářský deník na čtvrtek - název knihy co čteš, autora, obsah, hlavní postavy, tvůj názor!

 

Dnešní látka pro žáky na online výuce:

 

1. h. - Čj - skladební dvojice, přídavná jména

Napiš: Kůň - skákat, maminka - péct - vytvoř věty a vyznač skladební dvojice, každý ze členů rozšiř o další slovo, příklad: pes - štěkat (Velký pes štěkal na pošťáka.)

Napiš: Vysoký a silný muž pokácel pět mohutných stromů. Vyznač všechny skladební dvojice.

Přídavná jména nám říkají, jaká jsou podstatná jména, zjišťujeme vlastnosti podstatných jmen. Ptáme se otázkami: Jaký, jaká, jaké? Který, která, které? Čí? Například: Starý žebřík se zlomil. Ptáme se: Jaký žebřík? Odpovídáme: Starý žebřík. Jedná se tedy o přídavné jméno. 

Napiš: babička, slon, květina - ke každému podstatnému jménu vymysli 10 vhodných přídavných jmen

Přídavná jména se také skloňují, tzn. mění svůj tvar - čerstvý, čerstvého, čerstvému atp.

Napiš si: Děravý pytel. Slovní spojení vyskloňuj ve všech pádech.

 

2. h. - M - sčítání a odčítání typu 391 + 9, 105 - 7

Napiš si příklady a vypočítej je:

431 + 9

797 + 3

96 + 7

395 + 8

369 + _ = 378 

197 + _ = 203

598 + _ = 604

234 + 8

98 + 5

188 + 3

_________________

100 - 4

200 - 4

106 - _ = 98

208 - _ = 199

142 - _ = 133

802 - _ = 793

104 - _ = 97

1000 - 8 

208 - 9

584 - 4

 

3. h. - Prv - učebnice - přečíst strany 34 - 35, pošli fotografii květiny, kterou jsi měl/a včera najít a vylisovat

4. h. - čítanka str. 132 - 133 - napiš mi, jaké dobré skutky jsi ty někdy udělal/a pro druhé lidi nebo pro zvířata. 

 

Hotovou práci pošli na mail.

 

JH

 

 

 

Rychle k cíli