ŠPANĚLŠTINA - st 6.5.2020

Publikováno: 5. 5. 2020

P.Pluscuamperfecto: výsledky + zadání projektu

Hola chicos, hola chicas!

Vždy velmi pěkně pracujete, píšete, posíláte úkoly ke kontrole a komunikujete. Ale tentokrát jste se tedy vůbec nepochlapili. Zadaný úkol z pracovního sešitu zaslali pouze 3 z vás, což je opravdu málo!!! Těm z vás, kteří jste úkol vypracovali a zaslali, zde dávám výsledky cvičení. Pozorně si zkontrolujte a opravte chyby do sešitu. Musíte však psát celé věty, pouze tvray sloves vytržené z kontextu nemají žádný smysl, učit se podle toho nedá. Dělejte si pořádné výpisky, poznámky a takové opravy, abyste vždy věděli, o co ve cvičení jde a mohli se podle toho učit. Jinak je to k ničemu, jen škoda papíru. Berte to jako velmi dobrou a přátelskou radu do vašeho budoucího studia. Až provedete opravu, pošlete mi opět na e-mail ke kontrole.

Dalším úkolem v naší pestré distanční výuce bude projekt na téma ŠPANĚLSKÝ A HISPANOAMERICKÝ FILM.

1. vyberte si jeden film (po domluvě i více) podle těchto kritérií: 

          a) režisér

          b) herec / herečka

          c) žánr 

Jeho výběr se mnou konzultujte do konce týdne, tj. 10.5.2020. Pokud si nebudete vědět rady, ráda vám poradím. 

2. shlédnete ho v originále, nejlépe s titulky

3. vypracujete projekt s těmito požadavky:

         a) dvojjazyčně - španělsky a česky

         b) minimálně čtvrtka formátu A3

         c) texty obsahující informace o režisérovi, hercích, ději, žánru, případných filmových cenách (zde nestanovuji přesný počet vět,
            někdo se rozepíše více o příběhu, někdo se bude více věnovat režisérovi či hercům, ale upozorňuji předem, že jedna či dvě věty
            jsou opravdu málo!, dbejte na vyváženost celku, přidejte vlastní hodnocení

         d) výtvarnou podobu projektu nechám zcela na vaší fantazii a možnostech, ale prosím vás, abyste mi neposílali jen text na papíře

         e) veškeré texty mi posílejte postupně ke kontrole v obou jazykových verzích zároveň, ať společně minimalizujeme
             případné gramatické či lexikální chyby 

         f) uvádějte poctivě a pečlivě všechny zdroje, ze kterých jste čerpali, wikipedii vynechte!!! 

4. finální podobu projektu zašlete na e-mail molinalopezova@zsposepneho.cz do pátku 29.5.2020. Záměrně vám dávám na zpracování
   dostatek času, ale za to od vás očekávám po celou dobu postupnou přípravu všech textu a průběžné konzultace, aby nakonec
   vznikly pěkné a kvalitní práce, na které se už teď moc těším!

Zde je několik typů na filmy, které stojí za to shlédnout:

  • Dolor y gloria (Sláva a bolest), režisér Pedro Almódovar; Antonio Banderas, Penelope Cruz, 2019
  • La mala educación ( Špatná výchova), rež. Pedro Almódovar, 2004
  • Todos lo saben (Všichni to vědí); Penelope Cruz, Javier Bardem 2018
  • Los otros, rež. Alejandro Amenábar, 2001, horor
  • Mar adentro, rež. Alejandro Amenábar; Javier Bardem 2004
  • Relatos salvajes, rež. Damián Szifrón, 2014
  • Los fantasmas de Goya (Goyovy přízraky, rež. Miloš Forman; Javier Bardem, (španělská inkvizice, šp. malíř Francisco de Goya) 2006
  • El Laberinto de Fauno, rež. Guillermo del Toro, 2006, (po šp.občanské válce, frankisté)
  • El espinazo del Diablo, rež. Guillermo del Toro, 2001, horor
  • Carmen, rež. Carlos Saura; tanečník Antonio Gades, hudba Paco de Lucía, 1983
  • Al sur de Granada, rež. Fernando Colomo, 2003 (o šp.dramatikovi a básníkovi Federico García Lorcovi)

 

 

 

 

 

 

 

Přiložené soubory ke stažení

Rychle k cíli