Český jazyk 14.4. + 15.4.

Publikováno: 13. 4. 2020 Autor(ka): Hana Grafnetrová

Mluvnice + sloh

Milé děti,

doufám, že jste si všichni užili Velikonoce, i když byly letos jiné. Počasí vyšlo krásně, určitě jste se dostali alespoň na procházku!

Před námi je opět  kratší týden, tak to jistě společně zvládneme i s nějakým učením. Vaše zaslané práce byly povedené, moc všechny, kdo pracovali, chválím!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1)Začínáme mluvnicí, tak si zase trochu procvičíme pravopis. Bude to opět mluvený diktát, který nejprve poslechni a potom zapiš do počítače, on ti každou větu zkontroluje. Budeš mít jistotu, že máš napsáno správně. Není potřeba opisovat znovu do sešitu.

https://www.umimecesky.cz/mluvene-diktaty-to-jste-netusili/27

 

2) Pouze někteří jste mi zaslali úkol s novým učivem, je to rozvíjející větný člen přívlastek. Nepochopili jste?

Pokud někdo hned neporozuměl, pustí si nahrávku na YouTube znovu (7.4.), třeba několikrát. Dále odkazuji na naši učebnici na straně 71. Pokud něčemu konkrétnímu nerozumíš, určitě mi napiš.

3)Dnešní úkol:

učebnice str.72/4 - zde doplň do přísloví vhodné přívlastky a tato přísloví hned vysvětli

                  72/5 a) - (příklad: DŮM: dřevěný dům = PKS, dům ze dřeva = PKN)

Učivo o přívlastku už neoddaluj, v pátek budeme probírat již další větný člen, tak ať se v tom neztratíš!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sloh 15.4.

Budeš pracovat s cvičením 4 na straně 72, tedy s příslovími. Zvolíš si jedno z šesti přísloví, ke kterému dokážeš vytvořit příběh (probíráme vypravování, proto jsou teď samé příběhy).

Nejprve však zapiš jednoduchou osnovu, jakou jsem vám dala k příběhu o kadeřníkovi a potom příběh podle rozmyšlené osnovy napiš. ROZMYŠLENÉ, tedy bys měl mít naplánováno, jak se děj bude vyvíjet, aby měl začátek, hlavní (nejlépe napínavou) část a závěr! Hodně úspěchů HG

Rychle k cíli