Zeměpis 16.3.
Budeme pokračovat v projektu. Na dnešek připadá důležitý krok - přidáme do vaší oblasti člověka. Jak se tam chová, k čemu jí využívá a využívá ji s rozumem? To jsou hlavní problémy, které nás budou zajímat. Vy již máte na jeho splnění první předpoklady - víte, které rostliny ve vaší oblasti rostou a která zvířata v ní žijí. Pokud je lze využívat, byl by člověk sám proti sobě, kdyby k nim nesáhl. Další věci mohl přivézt z jiných oblastí nebo prostě jejich důležitost byla a je tak veliká, že je prostě musí pěstovat nebo chovat. Měli by jste si odpovědět na čtyři hlavní otázky:
- Které rostliny ve vaší oblasti člověk cíleně pěstuje pro svůj užitek (vlastní i obchodní)?
- Která zvířata ve vaší oblasti člověk cíleně chová?
- Využívá člověk vaší oblast hodně nebo málo?
- Jak na základě všeho výše uvedeného člověk tuto oblast přeměnil - hodně nebo málo a jak?
Jako obvykle posílám pár nápověd, kde by se měli najít všichni a vybrat to svoje: pšenice a jiné obilí, dřevo, kožešinová zvěř, pastviny, vědy a výzkum, cukr. třtina, datlová palma kokosová palma, ovoce a zeleniny, banány, kávovník, kakaovník, kaučukovník, bavlník, čaj, tabák, citrusy, kiwi, olivy, vinná réva, korkový dub, jehličnaté stromy, rekreace
Dále nabízím další materiály:
- ïnternet s jeho stránkami
- školní atlas - v něm najdete spoustu map a když dobře rozšifrujete značky, bude to možná jednodušší
Věřím ve vaší kvalitní práci a nemohu se dočkat výsledků! Jak budou vypadat napíši ve středu. A možná přijde i pedosféra......