Matematika 23.3.
Zdravím všechny studenty šestých tříd a jdeme na to! Máme před sebou podobný týden jako ten minulý - budeme rýsovat, malovat, kreslit a k tomu přidáme pár početních příkladů. Stále doporučuji otevírat soubory v .ppt, protože v nich uvidíte, budete-li si je pouštět krok po kroku, postupné vývoje konstrukcí. Připomínám i cíle - umět sestrojit. Umět sestrojit výšku, těžnici (to z minulého týdne) a tento týden přidáme dva druhy kružnic. A ještě poznámka - kdyby jste opravdu tápali a nevěděli (nebo nechtěli), jak se zeptat, určitě pomůže kamarád Google s kamarádkou YouTube. Ti ví přeci všechno :)
První dnešní úkol je v souboru nazvaném "těžnice výšky". Začni tím, že si do sešitu pod sebe napíšeš čísla od 1 do 24. Pak otevři prezentaci a ke každému číslu v sešitě napiš malé psací v nebo t. To podle toho, jestli červená čára v trojúhelníku je výška nebo těžnice. Někde mohou být i obě varianty, pak napiš obě. Pomůcka a návod: výška je kolmice, těžnice - střed strany
Druhý úkol je novinka. Jmenuje se kružnice opsaná a podle druhého souboru "kostrukce kružnice opsané" by jsi ji měl dnes třikrát sestrojit. Komu šli těžnice tomu, půjde i kružnice opsaná. A přeji vám, ať si užijete tu chvíli, kdy kružítko obkrouží kružnici opsanou a trefí se do všech třech vrcholů! To totiž znamená, že jste rýsovali nejen správně, ale hlavně přesně.
Tak vzhůru do toho a přidávám moudro dne: „Matematika učí: nepřehlížejte nuly.“ — Gabriel Laub, český esejista a novinář