Matematika 6. 4.
Přeji pěkné modré pondělí. Ano, tak se dnešní den ve vztahu k velikonočním svátkům jmenuje. Býval to poslední masopustní den, kostely se oblékaly do modrého nebo fialového sukna. Minulý týden jsme počítali, tři dny před prázdninami strávíme znovu rýsováním. Podíváme se, jak se dá sestrojit trojúhelník. Každý den si ukážeme trochu jinou cestu, každá jinde začne, ale dovede nás ke stejnému konci, sestrojenému trojúhelníku.
V prezentaci nebo videu (podle toho, co si vybereš) najdeš vždy jeden vzorový příklad. Ten je vyřešený tak, jak by to mělo vypadat. Věnuj mu proto pozornost a jednu volnou stránku v sešitě. Následují tři příklady na procvičení, jsou i s náznakem řešení. Je u nich napsáno dobrovolně! Tak jsou dobrovolné – nezáleží na tom, kdy je uděláš, jak je uděláš, případně kdy se k nim vrátíš.
Poslední poznámka se vztahuje k práci z minulého týdne. Odevzdalo ji celkem 28 šesťáků, z nich 20 získalo tolik bodů, abych mohl jejich práci hodnotit výborně. Blahopřeji všem řešitelům!
Moudro pro dnešní den je: „Chcete na světě vyniknout? Musíte pracovat, zatímco ostatní se baví.“ — Winston Churchill