6. C se učí relaxovat
Během našeho 4. projektového dne jsme se věnovali hlavně části pomoc sobě.
Na úvod jsme si udělali společný brainstorming o stresu, o tom, jaké druhy stresu existují, jaké jsou jejich příznaky a jaké mohou být následky dlouhodobého stresu. S dětmi jsme udělali aktivitu, ve které popsali, kdy stres pociťují, jak mu předcházejí a jak s ním v daném momentě bojují. Zjistili jsme, že každý ve třídě stres pociťuje v různých situacích a zvládá jej jiným způsobem.
Po úvodní diskusi následovala centra aktivit, ve kterých si mohli děti vyzkoušet různé druhy relaxace. V rámci prvního centra jsme si společně zacvičili krátkou sekvenci jógy pro děti, učili jsme se správně dýchat a také jsme si vyzkoušeli krátkou meditaci. Pomocí dechových technik můžeme akutní stresový záchvat dostat pod kontrolu.
Další centra aktivit děti obcházeli ve dvojicích, četli si, vyráběli origami, poslouchali hudbu, malovali volnou technikou. V rámci posledního centra se měly zamyslet nad tím, v čem jsou dobří, jaká vlastnost, případně fyzický rys se jim na sobě líbí, s čím jsou spokojeni. Děti měly na papír napsat sami sobě pochvalu - papír s pochvalami máme ve třídě vystaven.
Na závěr projektového dne nám ještě zbylo trochu času, pustili jsme si dokument „Life on our planet“ od Davida Attenborougha, který poukazuje na to, jak se svět za jeho život změnil. S dětmi jsme si dokument zastavovali a diskutovali, některé informace a pasáže je velmi zasáhly.